Żagle GAASTRA - PETER MUNZLINGER.


JH: Cześć Peter. Mamy Tytuł 1 miejsce w PWA! Co za rok!
PM: Tak to bardzo fajne. To najlepszy rok od czasu, kiedy dołączyłem do marki Gaastra i jestem z niego bardzo dumny. Oczywiście, że to nie tylko moja zasługa, teamriderzy wykonali większość pracy i to oni zasługują na nagrody. Jestem szczęśliwy, że mogłem pomóc, aby ich praca była łatwiejsza. PWA konstruktorzy wisienka na torcie i z wielkim hukiem, najpierw wygrał Ben Van Der Steen i Thomas Traversa, ciąg dalszy, wygrane Storm Chase, Ross Williams na Formule, trzeci w Kiri Tode FREESTYLE PWA ranking, Thomas ponownie, Ben fale i znowu wygrywając ostatnią imprezę slalom PWA i w ogóle wielkie wyniki reszty zespołu,  jesteśmy zawsze na najwyższych pozycjach
 
2014gw-Ben-012

JH: Byłoby wspaniale usłyszeć Twoją historię o projektowaniu żagli dla wszystkich czytelników, którzy nie wiedzą.
PM: Aby uniknąć tworzenia zbyt długiego i nudnego wywiadu, tylko synteza: Przeniosłem się nad  Jezioro Garda, gdy miałem 20 lat i zacząłem od naprawy żagli dla North Sails w ich sklepie. W ten sposób się nauczyłem. Nie trwało to długo i zrobiłem moje pierwsze żagle, były dość dobre od razu, więc dostałem pracę w North Sails, pierwsze wykonywałem żagle rekreacyjne, później dokonał się przełom i zaprojektowałem bardzo udany żagiel Prisma. Potem pracowałem w Korei Północnej  dla DAKINE, nie trwało to długo, projektowałem torby akcesoria, potem przyłączyłem się do projektu YES, to była  bardzo udana wspólpraca przez jakiś czas, a teraz jestem projektantem w Punkcie-7 - Gaastra i oto jestem!
JH: Opowiedz mi o swoim normalnym dniu, jako projektant żagli dla wiodącej marki żagli w branży. Musisz być zajęty!
PM: Tak muszę zaprojektować około 100 żagli co sezon, wszystkie linie i rozmiary w każdym z nich. Pierwszą rzeczą, którą wykonuję w godzinach porannych, to sprawdzam pocztę i plan pracy. Czekam na recenzje od dyrektora fabryki w Chinach i na szczegóły, potem dostaję próbki żagli, itp. Po tym, gdy jest wietrznie, muszę przetestować żagle. Muszę sprawdzić, gdzie się udać na podstawie kierunku wiatru (mieszkam na Sardynii, która jest wyspą, więc zawsze znajdę miejsce na każdy kierunek wiatru). Zasadniczo muszę przetestować wszystkie żagle oprócz żagli freestyle, wave i wyścigowych, w tym celu pracuję z całym naszym zespołem. Rozpisuję wszystkie ustalenia i pomysły i umieszczam żagle do wyschnięcia, a zaraz potem jest czas na kilka przeróbek i cięć oraz zmian. Jeśli nie jest wietrznie lub jeśli nie mam nic do przetestowania, to zabieram się za żagle w programach projektowych, wprowadzam zmiany do plików. W zależności od pory roku, moją pracę uzupełnia Axel, nasz grafik, i tworzy na żaglach wzory.  4 lub 5 razy w roku jadę do Chin, aby nadzorować  produkcję, mam też spotkania z dystrybutorami, spotkania na sesjach zdjęciowych z zawodnikami, odwiedzam też niektóre wydarzenia PWA.
 
2015-thomas_banner

JH: Czego poszukujesz w swoich projektach?
PM: Lubię pracę masztu + żagla, to one wykonują większość pracy za Ciebie, dzięki czemu można skoncentrować się na żeglowaniu, bez dobrej pracy to zbyt trudne, to moja filozofia. Staram się osiągnąć wysoką stabilność profilu. Naturalnie dostosowuje go do wszystkich warunków na wietrze, który ma oczywisty wpływ na pracę żagla. Idealnie jest, gdy żagiel nie ciągnie zbyt mocno w porywach wiatrowych, a zwiększa swoją wydajność, aby można  byłoprzyspieszyć. Lubię, że moje żagle są trwałe, staram się tworzyć je, jak najlżejsze, cel bez narażania się na brak wytrzymałości. Każdy projektant ma swoje własne wymagania, ale największe ma Klient, łatwo ocenia i trzeba trzymać dyscyplinę, a ja lubię być miły, więc tworzę przyjazne każdemu, nawet najbardziej wymagającemu żagle.
JH: Jak pracujesz z zespołem nad projektami?
PM: Mamy naprawdę świetny zespół! Zawsze otrzymuję na czas odpowiedzi na moje zapytania. Wielu z nich zawsze dostarczają mi dodatkowych informacji oraz pomysłów. Inaczej Nie byłoby to możliwe, by osiągnąć takie rezultaty. Szlachetni z nich ludzie, a od siebie dodaję moje ręce i oczy. Moim zadaniem jest, aby zrozumieć, czego oni oczekują, co mam  z tym zrobić. W szczególności chciałbym podziękować Benowi na wielką pomoc w rozwoju i Ross’owi, który jest zawsze, gdy mam jakieś pytanie, on miał kilka świetnych pomysłów na żagle Formula i wykonuje niesamowite zadanie, koordynację zespołu we wszystkich dyscyplinach oraz w zbieraniu wszystkich informacji dla mnie.
 
GA TEAM

JH: Mamy mistrza świata w tym roku! Thomas konkuruje w wielu różnych kategoriach. Czy on rozmawia z Tobą o każdej specjalnej konstrukcji żagla na każdy wyścig?
PM: To był zdecydowanie rok Thomas! Tytuł był w pełni zasłużony i pokazał, że może zrobić to wszystko w każdych warunkach, najwet najbardziej radykalnych. Właściwie zrobiłem parę bardzo małych  żagli specjalnie dla niego. Spotkaliśmy się dwa razy na początku tego roku, na Sardynii i raz na Teneryfie, gdzie testował prototypy. Właściwie muszę powiedzieć, że nie było zmian i pływał na seryjnie produkowanych żaglach.
JH: Sezon 2015 już trwa, ale przed nami 2016, który też zapowiada się na kolejny wielki rok. Co masz w planie?
PM: Myślę, że jest jeszcze trochę za wcześnie, aby mówić o biegu 2016. Jak zawsze staram się poprawić wszystkie żagle we wszystkich aspektach, budować każdy szczegół. Pracuję ciężko teraz i mam nadzieję, że coraz lepiej będzie krok po kroku, jak co roku, było dotąd.
JH: Dzięki i powodzenia w nowym sezonie!
PM: Dziękujemy i życzymy dobrego wiatru oraz fal  dla wszystkich czytelników!
69T7408-news-landscape

źródło: www.ga-windsurfing.com