Kształt FLY charakteryzuje się wysokim współczynnikiem proporcji, co oznacza, że rozpiętość pomiędzy przeciwległymi końcami winga jest stosunkowo duża. Jednocześnie dwuścienny profil krawędzi natarcia zapobiega zahaczeniu końcówkami winga o wodę. Wyjątkowo silny ciąg skrzydła generowana jest, dzięki bardzo dużemu napięciu materiału na czaszy w jej przedniej części. Gwarantuje to stabilny profil i idealny przepływ powietrza nad skrzydłem, nawet przy bardzo dużych kątach ostrzenia.
Na pierwszy rzut oka krawędź spływu może wydawać się luźna, ale po wypełnieniu się wiatrem zapewnia najbardziej płaski profil z możliwych przekształcając nacisk w ciąg, pozwalając na niesamowitą kontrolę szkwałów. Listwy kompozytowe wszyte w materiał wzmacniają efekt płaskiej krawędzi spływu i niwelują niepotrzebne trzepotanie. Naprzemienne rozłożony ciężar materiału na krawędzi natarcia i tubie poprzecznej wzmacnia materiał tam, gdzie jest to konieczne, tak by utrzymał obciążenie przy zapewnieniu maksymalnej sztywność. Obszary o mniejszym obciążeniu w okolicach tipów winga pozostają lżejsze i bardziej elastyczne. Co nie tylko daje znacznie lżejsze odczucie, ale dzięki cienkim i pochylonym końcówkom otrzymujemy mniejszy opór i lepszą zwrotność.
Profil tuby poprzecznej, jak i innowacyjny kształt rączek zapewniają, że skrzydło trzymamy zdecydowanie dalej od ciała. Dzięki temu nie tylko ograniczono wpływ na skrzydło silnych turbulencji powietrza powstających wokół ciała, ale również pompowanie wingiem stało się bardziej wydajne. Ponadto ergonomiczny kształt rączek zapewnia, że pozycja nadgarstków zawsze jest najbardziej komfortowa z możliwych zmniejszając zmęczenie rąk. Uchwyty zostały indywidualnie dopasowane dla każdego rozmiaru skrzydła, co oznacza, że im większy wing tym dłuższe są rączki.
Design
- Koncept o wysokiej nośności - Dzięki udoskonalonej geometrii krawędzi natarcia, każdy z wingów generuje maksimum ciągu (mocy i przyspieszenia) dla swojego rozmiaru. To pozwoliło uzyskać drastyczny wzrost zakresu wiatrowego, co przekłada się na możliwość używania mniejszego winga przy tej samej sile wiatru. W rezultacie otrzymujemy większą manewrowość i więcej kontroli.
- Statyczny rozkład napięcia poszycia nastawiony na osiągi - Na plaży poszycie czaszy winga The FLY ma podobny rozkład napięcia do tego, jakie możemy zaobserwować w żaglach windsurfingowych z maksymalnym napięciem z przodu, które stopniowo rozluźnia się w kierunku krawędzi spływu. Dzięki temu, gdy skrzydło wypełni się wiatrem, otrzymujemy lepszy kształt, który utrzymuje zaprojektowane wygięcie w przedniej części winga z gładką krawędzią spływu.
- Kształt zmodyfikowanej delty – Tworzy to bardziej wydajny kształt krawędzi natarcia i eliptyczny rozkład siły nośnej, co skutkuje lepszą kontrolą i wydajnością przy ostrzejszych kursach.
- Dwuścienny profil przedni (Końcówki winga unoszące się ku górze) – Wdrożenie dwuściennego kąta na krawędzi natarcia, pomiędzy lewą i prawą stroną winga powoduje uniesienie się jego końcówek ku górze, co pozwala na zastosowanie wyższego współczynnika proporcji. W rezultacie otrzymujemy lepsze osiągi, bardziej pionową pozycję skrzydła podczas lotów na halsie, a także większą stabilność podczas utrzymywania winga w dryfie.
- Końcówki winga o zmniejszonym oporze i celowym liniowym zmniejszeniu siły nośnej – Mała średnica końcówek tuby głównej zmniejsza opór i umożliwia dynamiczniejszą pracę winga. Poprawia to przyspieszenie podczas pompowania w granicznych warunkach, a także kontrolę, gdy mamy więcej mocy.
- Otwarte łączenie tuby poprzecznej z poszyciem – Duże „okno” pomiędzy tubą główną, poprzeczną i poszyciem winga pozwala na wyrównanie ciśnienia pomiędzy jego obiema stronami. Poprawia to ogólne osiągi i sprawia, że wing jest jeszcze stabilniejszy.
Struktura/inżynieria
- Sztywne poszycie o kształcie wygiętej soczewki – Trójwymiarowy kształt poszycia krawędzi natarcia jest uzyskany przez zestaw paneli ułożonych poprzecznie, które zbiegają się przy końcówkach winga. To załamuje strukturę tuby głównej powodując wzrost napięcia materiału w krytycznych sekcjach poszycia – w rezultacie otrzymujemy więcej siły nośnej, a także wyższy kąt krytyczny natarcia skrzydła. Skutkuje to większym przyspieszeniem w słabszych warunkach, a także zwiększa możliwość prowadzenia skrzydła pod mniejszym kątem natarcia dla lepszej kontroli i wyższej prędkości przy silniejszym wietrze.
- Panele poszycia ułożone poprzecznie – Taka konstrukcja dopasowuje szwy na czaszy winga do ścieżki rozkładania się obciążeń, dzięki czemu kształt jest bardziej stabilny, a poszycie zdecydowanie bardziej wytrzymałe.
- Zintegrowany system listew - Kompozytowe listwy wszyte w poszycie tworzą płaską krawędź spływu minimalizując trzepotanie.
- Nierównomierny rozkład wagi materiału na tubie głównej - Zastosowanie ultra lekkiego i tkanego poliestru o wysokiej wytrzymałości na końcówkach skrzydła pozwoliło na przeniesienie środka ciężkości, dzięki otrzymaliśmy winga lżejszego w odczuciu.
- Kontur poszycia wykonany z osobnego panelu – Konstrukcja czaszy jest wzmocniona twardą ramą z materiału ripstop o wysokiej wytrzymałości, która biegnie przez środek, przez krawędzie spływu do końcówek winga, a następnie po tubie głównej z powrotem do środka, aby uzyskać maksymalną wytrzymałość i trwałość.
- Okna PCV z elementami konstrukcyjnymi – Wysokiej jakości okna PVC zapewniają maksymalną widoczność, podczas gdy integralne wzmocnienia przenoszą obciążenia poprzeczne, minimalizując zniekształcenia i rozciąganie się poszycia.
Rączki
- Sztywne okrągłe rączki z autorskim systemem mocowania - Dodają niesamowitą kontrolę i wygodę, zapewniając jednocześnie idealną strukturę, aby dodać linkę trapezową.
- Ergonomiczny design - Podstawy uchwytów są zintegrowane z tubą poprzeczną, a łuk płaszczyzny rączek ustawia skrzydło pod optymalnym kątem podczas lotu i zmniejsza zmęczenie.
- Zintegrowana ochrona przed uderzeniami – Wygięta przednia rączka jest w całości pokryta pianką EVA, co chroni przed uderzeniami Ciebie i deskę.
- Przednia rączka o wygiętym kształcie – Pionowa sekcja przedniego uchwytu pozwala trzymać winga podczas lotu dalej od ciała, co zapewnia większą wydajność. Jest również idealny do luzowania winga i jazdy na falach, dzięki lepszej kontroli nad wingiem.
- Skalibrowane pozycje uchwytów – Uchwyty są w równej odległości od środka ożaglowania przy każdym rozmiarze skrzydła, co zapewnia zrównoważone prowadzenia przy minimalnym wysiłku. Większe skrzydła mają dłuższe uchwyty, aby dać użytkownikowi więcej opcji ułożenia dłoni w celu otrzymania maksimum mocy lub zmniejszenia zmęczenia.
Zawory i tuby
- Osobny zawory dla tub głównej i poprzecznej – Zwiększa bezpieczeństwo, dzięki dwóm oddzielnym komorom powietrznym, zwiększa sztywność krawędzi natarcia (tuba poprzeczna nie pełni funkcji komory rozprężnej dla krawędzi natarcia przy uderzeniach) i pozwala na szybsze spuszczanie powietrza.
- Niezależne komory powietrza
- Zawór typu Push do szybkiego pompowania i spuszczania powietrza
- Tuby wyprodukowane w Niemczech
- System zapobiegający skręcaniu się tub

Mocne strony
MAKSYMALNE OSIĄGI I KONTROLA
Zaawansowana geometria krawędzi natarcia zapewnia maksymalną moc i przyspieszenie, zwiększając zakres wiatrowy oraz manewrowość
LEKKA I WYTRZYMAŁA KONSTRUKCJA
Panele poszycia ułożone poprzecznie oraz wzmocniony kontur zapewniają trwałość i lepsze rozkładanie obciążeń, co zwiększa stabilność kształtu
SZTYWNE UCHWYTY DLA PEŁNEJ KONTROLI
Sztywne rączki pozwalają na bezpośrednie sterowanie skrzydłem, co daje większą precyzję i stabilność w każdych warunkach
SZEROKI ZAKRES ROZMIARÓW NA KAŻDE WARUNKI
Dostępne rozmiary pozwalają dopasować skrzydło do każdych warunków wiatrowych, od słabego wiatru po silne podmuchy
Cechy szczególne

Koncepcja High Lift Concept
Dzięki zoptymalizowanej geometrii krawędzi natarcia, każdy z wingów generuje maksimum ciągu (mocy i przyspieszenia) dla swojego rozmiaru. To pozwoliło uzyskać drastyczny wzrost zakresu wiatrowego, co przekłada się na możliwość używania mniejszego winga przy tej samej sile wiatru. W rezultacie otrzymujemy większą manewrowość i więcej kontroli

Sztywne poszycie o kształcie wygiętej soczewki
Trójwymiarowy kształt poszycia krawędzi natarcia jest uzyskany przez zestaw paneli ułożonych poprzecznie, które zbiegają się przy końcówkach winga. To załamuje strukturę tuby głównej, powodując wzrost napięcia materiału w krytycznych sekcjach poszycia – w rezultacie otrzymujemy więcej siły nośnej, a także wyższy kąt krytyczny natarcia skrzydła. Skutkuje to większym przyspieszeniem w słabszych warunkach, a także zwiększa możliwość prowadzenia skrzydła pod mniejszym kątem natarcia dla lepszej kontroli i wyższej prędkości przy silniejszym wietrze

Zintegrowany system listew
Kompozytowe listwy wszyte w poszycie tworzą płaską i sztywną krawędź spływu, minimalizując trzepotanie

Zoptymalizowany rozkład
Zastosowanie ultra lekkiego, tkanego poliestru o wysokiej wytrzymałości na końcówkach skrzydła pozwoliło na skupienie masy bliżej środka ciężkości, dzięki czemu wing jest lżejszy w odczuciu

Otwarte łączenie tuby poprzecznej z poszyciem
Duże „okno” pomiędzy tubą główną, poprzeczną i poszyciem winga pozwala na wyrównanie ciśnienia pomiędzy jego obiema stronami. Poprawia to ogólne osiągi i sprawia, że wing jest jeszcze stabilniejszy
Zawartość zestawu
- Wing Fly -
- Plecak - Praktyczna torba na winga z kilkoma kieszeniami oraz mocowaniem na kask i pompkę
- Zestaw naprawczy - Zestaw do naprawy tuby, łatki do naprawy poszycia, materiał poszycia
Potrzebujesz błyskawicznej odpowiedzi lub porady? Porozmawiaj z nami na czacie. Jesteśmy aktywni od 9.00 do 17.00 CET.
Jeśli jesteśmy nieaktywni - możesz zostawić nam wiadomość.
+48 513 020 570
Dla tych, którzy preferują rozmowy telefoniczne - oto nasz numer. Do usłyszenia.