2024 Fly II stanowi ewolucyjny skok w stosunku do pierwszej generacji wingów NeilPryde. Oferuje nowe materiały, jeszcze bardziej zaawansowane kształty projektowane w 3D oraz szereg ulepszeń mających na celu poprawę wydajności i zwiększenie komfortu użytkowania.
Kluczową cechą winga Fly jest koncepcja wysokiego współczynnika siły nośnej. Druga generacja ma jeszcze sztywniejszy profil i nową charakterystykę skręcania pod wpływem wiatru, co znacznie poprawia sterowność i kontrolę w warunkach silnego wiatru. Rozkład naprężenia czaszy, pierwotnie wywodzący się z konstrukcji żagli windsurfingowych, został dopracowany w celu poprawy prędkości i sterowności podczas manewrów i pływania na wiatr. Kąt rozwarcia skrzydła został delikatnie zmodyfikowany w celu zwiększenia stabilności, co jest szczególnie korzystne dla riderów pływających w trapezie. Specyficzna konstrukcja końcówek krawędzi natarcia nie tylko zmniejszają opór, ale także zapewniają dodatkową sztywność, ułatwiając ustawienie skrzydła pod optymalnym kątem do wiatru. Poprzeczka jest połączona z tubą główną w nowy sposób z wykorzystaniem dodatkowego usztywnienia, zwiększając stabilność tego obszaru, dzięki czemu skrzydło jest znacznie bardziej wyrozumiałe podczas zwrotów. Fly II wykorzystuje otwór w panelu łączącym poprzeczkę z poszyciem, aby wyrównać ciśnienie między dwoma stronami winga i dodatkowo poprawiając stabilność.
Poszycie FLY II jest wykonane z dakronu Teijin LE, co znacznie zwiększa jego trwałość. Panele krawędzi spływu wykonane są z materiału Challenge Code 95, zapewniającego wyjątkową sztywność i długotrwałą odporność na rozciąganie. Tylne okna są teraz wykonane z Dyneema X-ply, co zapewnia optymalną równowagę między widocznością, lekkością i sztwynością, podczas gdy przednie okna są wykonane z przezroczystego PVC. Okna zostały przeprojektowane i zmienione w celu poprawy widoczności.
Szeroki zakres rozmiarów od 4.0 do 6.0 jest unikalny dla Fly II. NeilPryde uprościł gamę rozmiarów od 1.8 do 3.5 w porównaniu do poprzedniego modelu, aby znacznie ułatwić proces wyboru. Do kolekcji dołączył również słabowiatrowy rozmiar 6.7.

Mocne strony
Mocny ciąg
Wing generuje dużo mocy, dzięki czemu możesz zejść na wodę z mniejszym rozmiarem niż w przypadku innych modeli
Wygodne rączki
Specjalnie wyprofilowane uchwyty zapewniają ergonomiczną pozycję rąk, co redukuje zmęczenie i ułatwia kontrolę oraz manewrowanie
Solidny szkielet
Wysokiej jakości tuby, dwukomorowa konstrukcja i nowoczesne materiały gwarantują sztywność, trwałość i bezpieczeństwo
Stabilność
Kształt i rozwiązania techniczne Fly II gwarantują niesamowitą stabilność, również w szkwalistym wietrze
Trwałość
Konstrukcja winga jest odporna na rozciąganie i rozdarcia dzięki zoptymalizowanemu układowi paneli i materiałom rip-stop
Szeroki zakres rozmiarów
Aż 12 wariantów od 1.8 do 6.7 m2 gwarantuje odpowiedni rozmiar na każde warunki i dla każdego ridera
Cechy szczególne

Sztywne poszycie o kształcie wygiętej soczewki
Trójwymiarowy kształt poszycia krawędzi natarcia jest uzyskany przez zestaw paneli ułożonych poprzecznie, które zbiegają się przy końcówkach winga. To załamuje strukturę tuby głównej powodując wzrost napięcia materiału w krytycznych sekcjach poszycia – w rezultacie otrzymujemy więcej siły nośnej, a także wyższy kąt krytyczny natarcia skrzydła. Skutkuje to większym przyspieszeniem w słabszych warunkach, a także zwiększa możliwość prowadzenia skrzydła pod mniejszym kątem natarcia dla lepszej kontroli i wyższej prędkości przy silniejszym wietrze.

Otwarte łączenie tuby poprzecznej z poszyciem
Duże „okno” pomiędzy tubą główną, poprzeczną i poszyciem winga pozwala na wyrównanie ciśnienia pomiędzy jego obiema stronami. Poprawia to ogólne osiągi i sprawia, że wing jest jeszcze stabilniejszy.

Koncept o wysokiej nośności
Dzięki wysoce dopracowanej geometrii krawędzi natarcia, każdy z wingów generuje maksimum ciągu (mocy i przyspieszenia) dla swojego rozmiaru. To pozwoliło uzyskać drastyczny wzrost zakresu wiatrowego, co przekłada się na możliwość używania mniejszego winga przy tej samej sile wiatru. W rezultacie otrzymujemy większą manewrowość i więcej kontroli.

Różnice w kształcie - Fly II vs Fly II Pro
Fly II i Fly II PRO są do siebie bardzo zbliżone. Główne różnice w kształcie to średnica tuby krawędzi natarcia (w PRO jest znacznie cieńsza) oraz to, że - przy bardziej płaskim profilu równoważącym większą sztywność materiału Aluula, czasza Fly PRO wydaje się nieco mniejsza, gdy jest rozłożona na płasko.

Panele poszycia ułożone poprzecznie
Wingi Fly II wykorzystują poprzeczny układ paneli, które utrzymują swój kształt pod obciążeniem i rozciągają się znacznie mniej z upływem czasu. Po każdej stronie skrzydła znajdują się teraz 4 zszyte panele poprzeczne, w porównaniu do tylko 2 w poprzednim modelu, co znacznie zwiększa stabilność kształtu.

Zintegrowane listwy na krawędzi spływu
Kompozytowe listwy wszyte w poszycie tworzą płaską krawędź spływu, minimalizując trzepotanie.

Unikalna konstrukcja rączek
Skalibrowane pozycje zapewniające zrównoważony lot bez wysiłku, ergonomiczna konstrukcja zmniejszająca zmęczenie i ustawiająca skrzydło pod optymalnym kątem do wiatru.

Oddzielne komory powietrzne
Przegroda pomiędzy tubą główną (krawędzią natarcia) a poprzeczką zwiększa bezpieczeństwo, zwiększa sztywność krawędzi natarcia i umożliwia szybsze spuszczanie powietrza z winga.

Wysokiej jakości tuby z systemem zapobiegającym skręcaniu się
Mocowanie "balona" w różnych miejscach w rękawie krawędzi natarcia zapobiega jego skręcaniu, a tym samym chroni go przed pęknięciem podczas pompowania. Sprawia również, że wymiana pęcherza jest bardzo łatwa i zapewnia długotrwałą stabilność kształtu. Pęcherz wyprodukowany w Niemczech.

Materiał czaszy
Panele krawędzi spływu są wykonane z materiału Challenge Code 95, który zapewnia wyjątkową sztywność i długotrwałą stabilność kształtu. Poprzeczne panele utrzymują kształt pod obciążeniem i zwiększają odporność na rozciąganie.
Potrzebujesz błyskawicznej odpowiedzi lub porady? Porozmawiaj z nami na czacie. Jesteśmy aktywni od 9.00 do 17.00 CET.
Jeśli jesteśmy nieaktywni - możesz zostawić nam wiadomość.
+48 513 020 570
Dla tych, którzy preferują rozmowy telefoniczne - oto nasz numer. Do usłyszenia.